شکوه فرهنگ

پایگاه خبری تحلیلی

شکوه فرهنگ

سه‌شنبه 1 آبان 1403
  • گروه: سیاسی
  • کد خبر: 9
  • بازدید: 40
  • 1403/07/20 - 18:16:49

امام جمعه شهرستان نمین:

نماز نصر نشانه قدرت امت اسلامی بود

نماز نصر نشانه قدرت امت اسلامی بود

حجت الاسلام اسدزاده امام جمعه شهرستان نمین گفت اسرائیل به فکر فروپاشی حزب الله است ولی بداند تا آخرین لحظه مقاومت ادامه دارد و امت اسلامی مدافع حقوق آنهاست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «شکوه فرهنگ»، حجت الاسلام اسدزاده امروز در نماز جمعه مسجد جامع نمین نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد.ایشان ولادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت را به عموم مردم تبریک گفته و به حدیثی با موضوع مذمت دنیا از امام حسن عسکری(ع) پرداخت نمود.
وی گفت امام حسن عسکری در هشتم ربیع الثانی مصادف با ۸۴۶ میلادی در مدینه چشم به جهان گشود و در هشتم ربیع الاول،سال ۲۶۰ پس از هجرت در سامرا به شهادت رسید.از کنیه و القاب ایشان زکی،عسکری و ابن الرضا بوده و فرزند وی حضرت مهدی(عج) می باشد.
امام جمعه نمین افزود امام حسن عسکری بیشتر طول عمرش را در حبس خانگی به سر برد و این بخاطر قول مشهوری بود که بیان می کرد وی صاحب فرزندی خواهد شد که بعنوان آخرالزمان قیام خواهد کرد تا زمین را از عدالت پر کند.
وی بیان کرد امام یازدهم شیعیان،طی سال های امامت خود در سامرا تحت محدودیت های اعمال شده از سوی خلافت عباسیان می زیست و زیر نظر جاسوسان خلیفه های وقت بود لذا نمی توانست با شیعیان ارتباط آزادانه داشته باشد.
حجت الاسلام اسدزاده در خطبه دوم خود به نماز جمعه نصر اشاره نمود و شجاعت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را تحسین کرد.
ایشان با بیان اینکه خواندن نماز جمعه نصر بعد از عملیات وعده صادق دو بسیار سخت بود گفت مقام معظم رهبری بعد از نماز جمعه نصر با طمأنینه نماز عصر را نیز با نمازگزاران اقامه فرمود و بعد از اتمام نماز،صمیمانه با آنها سخن گفت.
وی افزود هیچ کشور،ارتش و سازمانی نیست که بتواند شرایط حزب الله را تحمل کند.شرایطی که حمله زمینی برایش پیش آمده و تجهیزات و وسایل ارتباطی آن منفجر شده و رهبری،رئیس ستاد و فرماندهان نامی آن به شهادت رسیدند و ساختار سازمانی آن فرو ریخت.
امام جمعه نمین عنوان کرد اسرائیل به فکر فروپاشی حزب الله بود برای همین حمله زمینی را شروع کرد.رژیم غاصب فکر می کرد بعد از این اتفاقات و ترور دبیر کل حزب الله،دیگر نامی از حزب الله نمی ماند.ولی علی رغم تمام این ضربات سنگین و پیاپی که ادامه دارد و مناطق مرزی که یکسال است زیر آتش بوده و بمباران می شود.و هرجا وارد می شوند کشته و زخمی می شوند ولی مثل کوه استوار مقاومت میکنند.در نهایت سر می رود ولی ریشه می ماند و نمی میرد.و امت اسلامی مدافع حقوق آنهاست.
وی گفت ما فرزندان امامی هستیم که سرش قطع شد اما زنده ماند و جاودانه گشت.روح سیدحسن نصرالله در کنار مبارزان حزب الله در میدان می جنگد و این را خوب بدانیم که هیچ کشوری در جهان نمی تواند آنچه بر سر حزب الله آمد را تحمل کند.
ایشان با توجه به ظرفیت امت سازی خون شهید نصراللّه،تصریح کرد بیشترین تلاش و همت امامان انقلاب در زمینه مسائل و مذاهب اسلامی چه در داخل کشور و چه در جهان اسلام ناظر بر این است که ما عنوان امت اسلامی را فراموش نکنیم.
وی گفت از بزرگترین درس های نبوی برای ما، تشکیل امت اسلامی است.مسلمانان در دنیای امروز بیشتر فاقد امت اسلامی هستند چون هماهنگ نیستند و در یک جهت نیستند.
ایشان در آخر در مورد شخصیت و مکتب شهید نصرالله گفت مقام معظم رهبری در فرازی از پیام خود بمناسبت شهادت سید حسن نصرالله فرمود؛سید مقاومت یک شخص نبود در واقع یک راه و یک مکتب بود و این راه و مکتب ادامه خواهد داشت.
اسدزاده افزود این موضوع باعث شده که جنبش ها و نهضت های اسلامی پس از شهادت و فقدان رهبران نیز با قدرت به مسیر الهی ادامه دهند.

انتهای خبر/ ع

اشتراک‌گذاری

  • نماز نصر نشانه قدرت امت اسلامی بود

دیدگاه‌ها

  • وارد کردن نام، ایمیل و پیام الزامی است. (نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد)
دیدگاه شما برای ما مهم است
چهار به‌اضافه ده